Vakuutukset ratapyörään?

Yleistä keskustelua lajiin liittyvistä asioista.

Valvoja: TT

Vakuutukset ratapyörään?

ViestiKirjoittaja Jylppy93 » 31 Touko 2020, 14:00

Tsau!

Pitäis hommat uusi ratsu lähes pääsääntöisesti ratavehkeeksi ja yhdeksi päänvaivaksi on muodostunut, kannattaako hankkia kilvellinen pyörä ja jalostaa siitä enemmän tai vähemmän kilpuri ja maksaa perus liikennevakuutukset, vaiko hommata vaan suoraa kilvetön mopo radalle. Jälkimmäiseen liittyen kysymys kuuluukin, että minkälaiset vakuutukset kilvettömään pyörään tulee hankkia? Olen kuullut joskus isommilta pojilta että vakuutukset kilvettömiin vehkeisiin ovat enemmän tai vähemmän suolaisen hintaisia.
Valaiskaa meikäläistä asiaan liittyen!
Ugh!
Jylppy93

Re: Vakuutukset ratapyörään?

ViestiKirjoittaja GSXR04 » 16 Kesä 2020, 13:49

Viime vuonna viimeksi kyselin ja riippuu vakuutusyhtiöstä.
Kasko kallis, jos edes sellaista annetaan. Liikennevakuutus kilvettömälle löytyy varmaan kaikista yhtiöistä, mutta sekin kallis. Riippuu tietysti käyntimääristä, mutta voi niitä ottaa erillisille päiville tai lyhyelle jaksolle. Siinäkin hinnassa eroja, mutta muistaakseni Y-Fennialla minimaksu oli kuitenkin kohtuuttomat 250€ ja Lähitapiolalla 100€/2viikkoa.
Osta sopivan halpa kilvellinen, joko valmiiksi rakenneltu tai tee itse. Säästyt monelta muulta vaivalta, kun voi ajaa itse radalle ja silti ajaa muutkin ajot. Ja sellainen, että ei heti kirvele, kun se on sitten kyljellään... Toki vähemmän särkyvää on aidossa ratavehkeessä.
Jos ajat kilvettömällä ilman vakuutusta, voit pahimmassa tapauksessa joutua maksamaan toisen osapuolen kuluja, jos asia menisi vahinkotilanteessa niin pitkälle, että sinut todettaisiin jollain lailla syylliseksi tapahtuneeseen. En tosin ole kuullut, että näin olisi käynyt.
Tällaista ympäripyöreää vastailua, mutta kun ei tähän näy kukaan muu vastanneen...
GSXR04

Paluu Yleinen