Mikä jousi STM luistokytkimeen?

Road Racing pyörien tekniikkaan liittyvää keskustelua.

Valvoja: TT

Mikä jousi STM luistokytkimeen?

ViestiKirjoittaja JuhaK » 17 Touko 2010, 12:35

Alkoi kytkin luistamaan vaikka levyt vaikuttavat olevan kunnossa. Tällä hetkellä on 115kg jousi. Onkohan tuo liian köykäinen jousi? Kuskilla on painoa varusteineen vajaa 100kg ja pyörä on Suzuki GSX-R 750 K1. Kytkimellä on ajettu noin 200km.
Onko 140kg jousi jo liian jäykkä?
JuhaK
 
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Heinä 2009, 19:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä jousi STM luistokytkimeen?

ViestiKirjoittaja JuhaK » 14 Kesä 2010, 13:16

JuhaK kirjoitti:Alkoi kytkin luistamaan vaikka levyt vaikuttavat olevan kunnossa. Tällä hetkellä on 115kg jousi. Onkohan tuo liian köykäinen jousi? Kuskilla on painoa varusteineen vajaa 100kg ja pyörä on Suzuki GSX-R 750 K1. Kytkimellä on ajettu noin 200km.
Onko 140kg jousi jo liian jäykkä?


Vastaanpa itselleni, eli valmistajan mukaan 130kg jousi on tarkoitettu seiskapuokkiin ja jos jotain virityksiä tekee niin sitten +10kg = 140kg jousi.

Sain kytkimen vihdoin toimimaan 140kg jousella ja Ferodon Racing kitkalevyillä. Aiemmat kitkalevyt olivat kyllä mitoissaan, mutta kaikki olivat vihreitä, ensimmäistäkään purppuranväristä levyä ei ollut vaikka pitäisi.
JuhaK
 
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Heinä 2009, 19:14
Paikkakunta: Tampere

STM-luistokytkin ei irrota kunnolla

ViestiKirjoittaja Ride_to_live » 27 Marras 2010, 22:09

En tee tästä turhaan uutta ketjua ja olen valmis kärsimään mahdolliset seurakset eli joku ei nyt välttämättä löydä astian ääreen. Ja sitten asiaan:

Asensin menneelle kaudelle käytetyn STM-luistokytkimen R6R -08:aani. Pyörällä ja vakiokytkimellä oli ajettu n. 6tkm ja luistokytkimellä ed. omistajan mukaan muistaakseni n. 3,5tkm. Luistokytkimen kasasin alkuperäisillä levyillä.

Palikat toimivat siinä mielessä oikein ja hyvin, että pienempää uskaltaa nyt hakea vaikka vähän kallellaankin. :) En kuitenkaan saanut luistokytkintä irrottamaan ihan kunnolla vaijerin säädöllä, vaikka ohjearvon mukaisesta kahvan vapaaliikkeestä kiristi selvästi pienemmälle vapaan määrälle.

Takapyörä nostettuna veto välittyy pyörälle täydellä nopeudella. Takapyörä pysähtyy ja kytkin irrottaa kunnolla, jos pyörivästä pyörästä ottaa todella voimakkaasti kiinni.

Ajossa reiluilla kierroksilla vaihteet vaihtuvat mallikkaasti, mutta vaikkapa vapaata paikallaan etsiessä vaihdepolkimessa tuntee selvää vastahakoisuutta. Hiljaakin ajaessa yleensäottaen kytkin ei selvästikään tahdo ihan kunnolla irrottaa.

Edellinen kytkimen omistaja ei ollut kohdannut tämmöistä ongelmaa ja ensimmäisten joukossa mieleen tuleva mahdollinen syy "väärä moottoriöljy" rajattiin pois ongelman aiheuttajien listalta.

Pitäisin vikaa todennäköisesti mekaanisena ongelmana, mutta mitäpä minä näistä selvästikään tiedän..

Kokemuksista ja vinkeistä olisin kiitollinen.

-Matti Peltola-
Ride_to_live
 
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 10:58

ViestiKirjoittaja ringring » 02 Joulu 2010, 15:35

niin jos STM kytkimen säädöissä on jollakin päänvaivaa tai kysymyksiä
STM kytkimeen liittyvissä asioissa

myynti@motoring-europe.com

on oikee paikka kysyy neuvoo

avustetaan ja autetaan +10v kokemuksella STM kytkimistä
ringring
 
Viestit: 72
Liittynyt: 16 Marras 2008, 21:47


Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron